Vil styrke leseopplæringa: Herøy med i prøveprosjekt

Korleis kan lærarane hjelpe elevane som strevar med lesing? Det skal forskingsprosjektet «Les for meg» gi svar på. I vår testar lærarar på Sunnmøre ut nye metodar i leseopplæringa.

personar i samtale i eit møterom - Klikk for stort bileteLærarar frå Sunnmøre og representantar frå Nynorsksenteret og Nasjonalt lesesenter var nyleg samla på Thon Hotel Fosnavåg. Nynorsksenteret

Les for meg prøver forskarar og lærarar ut ein metode for å legge merke til kva eleven strevar med, utan at eleven får opplevinga av å bli vurdert.

Metoden gir læraren to verktøy: eitt verktøy for presist å legge merke til kva eleven strevar med, og eitt verktøy for å velje ut kva slags tilbakemelding ein skal gi til eleven slik at eleven får lyst til å lære og lese meir.

– Leseferdigheiter og motivasjon heng tett saman. Vi ønsker at elevane skal vere engasjerte i lesinga medan dei vert vurderte, seier prosjektleiar Bente R. Walgermo ved Nasjonalt lesesenter.

Nyskrivne bøker

Lærarane får gjennom prosjektet utdelt ei bokeske med fire nyskrivne bøker. Kvar bok finst i tre utgåver med ulik tekstmengde. På den måten kan læraren velje kva nivå dei meiner passar til kvar enkelt elev. Framsidene og illustrasjonane i dei tre bokutgåvene er like. Dei er ikkje merkte med lesenivå i form av tal.

Tidlegare har materiellet blitt testa ut i bokmålsområde. Herøy er ein av kommunane som prøver ut materiellet i vår.

– Denne utprøvinga vil gi oss viktig innsikt i korleis vi kan styrke leseopplæringa til nynorskelevane, seier førsteamanuensis Liv Kristin Bjørlykke Øvereng på Nynorsksenteret ved Høgskulen i Volda.

Finansiert av Forskingsrådet

Prosjektet er finansiert av Noregs Forskingsråd. Målet er å utvikle eit verktøy som lærarane kan bruke for å vere tettare på leseprogresjonen til elevane, og å gi lærarane meir kunnskap om kva motivasjon betyr for leseutviklingane til elevane.

Les meir om forskingsprosjektet på nettsidene til Nasjonalt lesesenter.