Søk om tilskot til frivillig arbeid

Plan for krisekommunikasjon

Plan for krisekommunikasjon

Plan for krisekommunikasjon vert teken i bruk når kommunen handterer ei
hending/krise der kriseleiinga er etablert. Planen skal nyttast for både intern og ekstern informasjon og berre for informasjon der kommunen har eit ansvar.

Mål og prinsipp for krisekommunikasjon

I ein krisesituasjon er målet for kommunikasjonsarbeidet å:

  • Vere open
  • Bidra til å skape tryggleik og sikkerheit
  • Redusere unødig frykt/angst
  • Avgrense og førebygge skade (materielt)
  • Hindre rykte og feilinformasjon
  • Rettleie og gi råd
     

Ein krisesituasjon kan delast i tre fasar:
1. Førkrisefase
2. Akutt krisefase
3. Etterkrisefase
 

Valet ein tek for kommunikasjon i ein fase vil prege kva som skjer i dei andre fasane.

Det er politiet/LRS(lokal redningssentral) som gir konkret informasjon om hendinga og konsekvensane i ein akuttfase. Det er viktig at kriseleiinga avklarar med politiet korleis media skal handterast i akuttfasen og kva kommunen kan eller skal informere om.
Kommunen si rolle i ein slik situasjon kan vere å hjelpe med å gjere informasjonen tilgjengeleg som til dømes på kommunal nettside og i sosiale medium.

Organisering av kommunikasjonsarbeidet

Ordførar er informasjonsleiar og skal vere den som uttaler seg til presse om dette ikkje vert delegert til andre. 

  • Det vil verte vurdert om eige telefonnummer for krisa vert etablert og
    bemanna opp.
  • Kommunestyresalen vert reservert til presserom.
  • Kommunikasjonssjef er pressekontakt og styrer informasjonen som skal utsaman med ordførar.
  • Kriseleiinga vurderer om andre telefonar skal stengast for inngåande trafikk.
  • Informasjon vert fortløpande lagt ut på nettsida til kommunen og i andre kanalar som sosiale medium
     

Informasjon tilsette:

Når det skjer ei hending der kriseleiinga vert samla skal eigne tilsette ha melding. Det vert sett ut varselet på e-post, i tillegg til at det vert lagt informasjon på intranett.
 

Informasjon ut:

  • Dei som handterer inngåande telefonar skal ha informasjon om kva dei kan seie når befolkninga tek kontakt.
  • Kriseleiinga og kommunikasjonssjef har til ein kvar tid ansvar for oppdatering av denne informasjonen.
  • Informasjon skal fortløpande leggast ut på nettsida til Herøy kommune, med oppdateringar i sosiale medium. Dette vert gjort av kommunikasjonssjefen eller andre etter avtale med kriseleiinga.
  • Pressemeldingar vert utarbeidd av kommunikasjonssjefen i samarbeid med kriseleiinga.
     

Mottak av informasjon:

  • Dei som sit ved telefonane skal notere alle nye meldingar som kjem inn i eige skjema. Desse skal fortløpande leggast i eigen kassett for innkomne meldingar.
  • Beredskapskontakt har ansvar for å formidle innkomne meldingar vidare til kriseleiinga.